I. Általános szabályok
Eltérő írásos megállapodás hiányában jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) vonatkoznak a Czinkóczky Implant Központ Kft. (Szolgáltató) által tett ajánlatokra, az általuk teljesített szolgáltatásokra, valamint minden, a Szolgáltató által kötött szerződésre.
II. Fogalom meghatározások
Szolgáltató (Megbízott): A Czinkóczky Implant Központ Kft. (székhelye: 1138 Budapest, Váci út 135-139. A. lph. I. em., cégjegyzékszáma: 01- 09-863394, adószáma: 13594763-1-41).
A Szolgáltató fogászati szolgáltatásokat nyújtó magánrendelő, amely csak térítésköteles ellátást végez. A mindenkori aktuális árlista elérhető a https://www.czinkoczky- fogbeultetes.hu/araink/ oldalon, valamint a rendelő recepcióján.
A Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.
Megrendelő (Megbízó): az egyedi szolgáltatási (megbízási) szerződésben, azaz a továbbiakban itt a Kezelési Tervben (KT) vagy egyéb a szolgáltatás megrendelésére vonatkozó nyilatkozatban megnevezett páciens.
III. A felek közötti szerződéses jogviszony tartalma
A felek a Megrendelő által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás(ok), ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen ÁSZF feltételei és az ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képező “Kezelési Terv szerinti tartalommal határozzák meg.
Amennyiben a KT mást nem tartalmaz, azt a felek határozatlan időre kötik meg, amely időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelésére, teljesítésére a jelen szerződéses feltételek szerint kerül sor, a mindekori aktualizált KT-ben rögzített egyéb kiegészítő feltételek szerint.
A KT azon a napon lép hatályba, amikor a Megrendelő az első konzultációt és a Kezelési Terv elkészítését megelőzően a „Páciens törzsadatok”, valamint az „Általános tudnivalók” megnevezésű dokumentumokat aláírja.
A „Páciens törzsadatok” dokumentum a kórelőzményekkel kapcsolatos adatlap, melynek hiánytalan kitöltése Megrendelő felelőssége. Amennyiben az hiányos, vagy valótlan adatokat tartalmaz, az abból eredő károkért, következményekért a Szolgáltató felelőssége teljes mértékben kizárt.
A Megrendelő a „Páciens törzsadatok”, valamint az „Általános tudnivalók” megnevezésű dokumentumok és/vagy a jelen ÁSZF aláírásával az egészségügyi és személyes adatok rögzítéséhez és a rögzített adatoknak a kezelések céljából történő kezeléséhez kifejezetten hozzájárul.
A Kezelési Terv a Szolgáltató javaslatán alapul, de amennyiben a kezelés a Szolgáltató által megkezdődik, ez a Kezelési Terv Megrendelő általi kifejezett jóváhagyását jelenti, amelytől a Szolgáltató jogosult önállóan orvosilag indokolt esetben eltérni, azonban nagyobb szakmai eltérések esetén köteles előzetesen a Megrendelővel azt egyeztetni.
Mindezek függvényében a Kezelési Tervvel együtt kalkulált árajánlat automatikusan módosulhat a beavatkozás költségeinek függvényében. Abban az esetben, ha a Megrendelő nem fogadja el a módosításokat, joga van kártérítési kötelezettség nélkül megszakítani a további kezeléseket.
A fogászati, műtéti beavatkozások szövődménymentességét egyetlen orvos sem garantálhatja, ezért a Megrendelő tudomásul veszi és elfogadja, hogy a leggondosabb orvosi ellátás után is kialakulhatnak szövődmények, amelyeknek a kezelése külön kezelésnek minősül, nem része a Kezelési Tervvel együtt kalkulált árajánlatban foglaltaknak.
Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvosok, szakasszisztencia és alvállalkozók igénybevételével teljesíti a KT szerint vállalt szolgáltatás(oka)t, biztosítja az
ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a kezelést ellátó fogorvos és a Megrendelő által egyeztetett időpontokban és gyakorisággal.
A KT aláírásával szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez – különösen a fogászati ellátáshoz, a fogtechnikai tevékenységhez, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz, gyógykezelésekhez, a Megrendelő által kívánt egyéb szolgáltatásokhoz – a Szolgáltató alvállalkozókat is igénybe vesz, akiknek a közvetített tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga látta volna el. A Szolgáltató e közvetített szolgáltatásokat is értékesítheti változatlan formában ill. tartalommal a Megrendelő részére, melyet azonban saját döntése alapján jogosult változatlan áron vagy kiegészített díjjal tovább értékesíteni a Megrendelő felé.
A kezelések során a Megrendelő saját felelősségére bármikor kérheti a kezelés megszakítását, későbbi időpontban történő folytatását vagy a kezelés megszűntetését. Ilyenkor a Megrendelő csak azt a kezelési és fogtechnikai díjat köteles megfizetni. amelyet ezen kérése írásban való megtételéig igénybe vett. A megtérítendő fogtechnikai díj alatt értendő a már megmunkálás alatt levő, de el nem készült, át nem adott mű anyagköltségének megtérítése is.
Ha a Megrendelő egy a Szolgáltató által megkezdett kezelést a 9. pontban meghatározottak szerint megszakít, azt másik Szolgáltatónál folytatja, majd ismét a korábbi Kezelési Tervben foglaltak szerint azt a Szolgáltatónál kívánja ismét folytatni, Szolgáltató nem köteles azt elvállalni.
A Szolgáltató jogosult a kezelést kártérítési kötelezettség nélkül megszakítani, ha a Megrendelő egészségi, vagy mentális állapota a kezelést akadályozza, továbbá ha a Megrendelőnek lejárt tartozása van a Szolgáltatóval szemben.
A Szolgáltató jogosult az előre egyeztetett időpontot, vagy a kezelőorvos személyét megváltoztatni, amelyről Szolgáltató ésszerű időben köteles Megrendelőt tájékoztatni.
IV. A szolgáltatás ellenértéke
A Szolgáltató a szolgáltatások díjairól, anyagköltségeiről a Megrendelőket honlapján és a rendelőiben kifüggesztett árlistával is tájékoztatja. A Szolgáltató a közvetített szolgáltatások értékéért nem felel, az a mindenkori alvállalkozó díjszabáson alapul, melyről a Megrendelőt legkésőbb a kezelés megkezdésekor szóban vagy írásban tájékoztatja.
A KT szerint elvégzett kezelések konkrét díjtételei, a kezelésekhez felhasznált anyagok, a közvetített szolgáltatások költségei a KT-ben, illetve a kezelések befejezésekor kerülnek rögzítésre, számlázásra.
Amennyiben a szolgáltatáshoz nem kapcsolódik fogtechnikai anyag, az alkalmanként elvégzett kezelés díja a kezeléskor fizetendő. A KT szerint az aktuális díjjegyzék figyelembevétele mellett átalány díjazás is megállapítható.
Fogtechnikai anyagok szolgáltatása esetén ezek költségeinek 50%-a előre, a fennmaradó hányad az anyag beépítésekor fizetendő. A végleges fogtechnikai munkák készítése esetén a lenyomatvételkor 50% előleget szükséges megfizetni. A fennmaradó 50% a fogpótlások szájba helyezésekor fizetendő, függetlenül attól, hogy ideiglenes vagy végleges rögzítésre kerül sor.
Az implantációs műtéti költséget a beavatkozás napján a Szolgáltató recepcióján előre, vagy banki átutalással az adott kezelés napjáig szükséges megfizetni.
A KT szerint díj- és anyagköltségek 30 napig érvényesek, ezt követően a Szolgáltatónak jogában áll a díj-, és anyagköltség egyoldalú változtatására. Ettől függetlenül a KT-ben előirányzott díjtételek a kezelés befejezéséig módosulhatnak a kezelés során előálló szakmai okok, (pl. előre nem látható beavatkozások, gyógyító tevékenység), az esetleges további Megrendelői igények teljesítéséből származó többletköltségek, valamint az időközben felemerült díj-, és anyagköltség változás miatt is.
Megrendelő az egyes kezelés(ek) befejezésekor az aktualizált KT-en aláírásával igazolja a Szolgáltató teljesítését, Szolgáltató ennek alapján állítja ki szolgáltatásairól, az anyagköltségekről, a teljesítéséhez kötődő közvetített szolgáltatások ellenértékéről a számláját. A számla aláírásával a Megrendelő a Szolgáltató teljesítését és a számla átvételét igazolja. Szolgáltató jogosult a számlát, annak mellékletét postai úton megküldeni a Megrendelő részére.
V.Fizetési feltételek
Az előző pontok alapján kiállított számlák, a számla keltének napján hatályos számviteli és adószabályoknak megfelelő módon tartalmazzák a fizetési kötelezettség teljesítésének módját és határidejét. Amennyiben a kezelés kezdete és a számlakiállítás napja között jogszabályváltozás miatt a számla egyéb a Megrendelő által nem ismert adatot is tartalmaz, Szolgáltató elsődlegesen és mindig a hatályos jogszabályi előírások betartására köteles, függetlenül az előzetes tájékoztatóktól.
Ha egy adott kezelési alkalom során a Megrendelő a fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, köteles tartozáselismerő nyilatkozatot aláírni. Felek megállapodnak abban, hogy késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat mértéke a késedelmes teljesítés (fizetés) beálltakor érvényes jegybanki alapkamat kétszerese.
Ha a fenti pont szerinti fizetési késedelem a 14 napot meghaladja, Szolgáltató jogosult követelését fizetési meghagyásos eljárás útján behajtani. Az eljárással kapcsolatos valamennyi költség Megrendelőt terheli.
VI. Jótállás
Szolgáltató az általa végzett fogászati munkákra a törvényi kötelezettségen túl az alábbi jótállási időtartamot vállalja:
az implantátumokra a gyártó céggel közösen ún. örökélet, ide nem értve az azzal kapcsolatos munkavégzést (fogászati, fogtechnikai, szájsebészeti), amelyre Szolgáltató 10 év jótállást vállal,
implantátumokra rögzített fogpótlásokra 10 év,
rögzített, nem implantációs fogpótlásokra 5 év,
tömésekre 2 év,
fogfehérítésre ún. színtartóssági jótállást.
Az 1. pontban meghatározott egyes jótállási időtartamot Szolgáltató az alábbi feltételek együttes teljesülése esetén vállalja:
az általa javasolt megfelelő szájhigiéniai protokoll betartása,
évenkénti kontrollvizsgálat és panorámaröntgen felvétel,
a kontrollvizsgálatok során javasolt kezelések elvégzése a Szolgáltató által ajánlott határidőn belül,
az esetlegesen fennálló tartozások kiegyenlítése.
Az 1. pontban meghatározott jótállási időtartam nem érvényesíthető az alábbiak esetén:
káros szokások miatt kialakuló elváltozások (éjszakai fogcsikorgatás, rossz szájhigiénia, dohányzás, alkohol és/vagy drog fogyasztása, stb.)
szándékos károkozások,
a nem rendeltetés szerinti használatból, illetve balesetből eredő sérülések,
az íny visszahúzódik, vagy a csont leépül,
koronával, híddal ellátott fogak későbbi gyökérkezelésére,
más orvos, vagy rendelő által elvégzett kezelések,
időközben kialakult betegségek miatti állapotromlás (pl. rövid idő alatt nagy súlyveszteség, vagy nagyfokú hízás, anyagcsere betegség, cukor betegség),
a fogorvosi kezelésekkel nem összefüggő egyéb betegségek.
A jótállás érvényesítése:
a minőségi kifogást annak észlelését követően haladéktalanul, de kizárólag előzetes időpont egyeztetés után, személyesen lehet bejelenteni a Szolgáltató székhelyén,
a minőségi kifogás bejelentését követően a Megrendelő köteles ellenőrző vizsgálaton résztvenni, szükség esetén a kifogásolt fogművet a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani és minden, a minőségi kifogással kapcsolatos információt a Szolgáltató részére megadni, amelyről Szolgáltató jegyzőkönyvet készít, a jótállással kapcsolatos orvosi beavatkozás a Szolgáltató székhelyén történik, az ehhez kapcsolódó utazási és egyéb (pl. szállás, távolléti díj) díjat Szolgáltató nem téríti meg,
Szolgáltató nem téríti meg a minőségi kifogással érintett, más fogászati szolgáltatónál elvégeztetett kezelések költségeit.
VII. Adatvédelem, tájékoztatás
A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Megrendelő által megadott és a Megrendelőről az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító adatait az irányadó jogszabályok szerint, az egyéb adatokat üzleti titokként kezelje, nyilvántartsa. Hozzájárul ahhoz is, hogy gyógykezelésének kizárólagosan orvosi vonatkozású adatait, tapasztalatait a Szolgáltató tudományos, kutatási célokra felhasználja.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a KT-hez mellékelt, általa aláírt Páciens Karton elnevezésű adatlapon az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok, információk a fogorvosi ellátások, gyógykezelések tartalmának megválasztásához szükségesek, úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek és a kezelések időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót tájékoztatni köteles.
A Megrendelő kifejezetten tudomásul veszi és nem ellenzi, hogy a Személy- és Vagyonvédelmi, valamint Magánnyomozói Tevékenység szabályairól szóló 2005. évi CXXXIII. törvény (továbbiakban Szvmt.) rendelkezéseinek megfelelően biztonsági okokból a Szolgáltató recepcióján, a páciens váróban, a rendelő folyosón, a műtőben és a kezelő helyiségeiben hang- és képfelvétel készülhet, amely felvételek tartalmát a Szolgáltató szükség esetén kizárólag rendőrségi vagy bírósági eljárás keretében jogosult bemutatni. Szolgáltató biztosítja a jogot a Megrendelő részére, hogy minden egyéb vagy eltérő adatkezeléssel kapcsolatban kérésére személyesen és írásban nyilatkozatot tegyen a Szolgáltató helyiségében.
A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy elérhetőségi adatait a Szolgáltató adatbázisában rögzítse abból a célból, hogy a Szolgáltató aktuális hírlevelekkel, a kezelési időpontokról vagy azok esetleges változásairól, a Szolgáltató újdonságairól őt tájékoztassa. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő ezen adatait harmadik személyeknek nem adja ki.
A Szolgáltató a rendelőben kifüggeszti az egészségügyi és személyes adatokra vonatkozó adatkezelési, valamint betegjogi tájékoztatót.
A Szolgáltató törekszik a környezet védelmére, ezért valamennyi betegdokumentáció Megrendelő által történő aláírása (Paciens Karton, műtéti és egyéb beleegyező nyilatkozatok, GDPR hozzájárulás) elektronikusan történik. Szolgáltató betegnyilvántartó rendszere az így aláírt betegdokumentációt a Megrendelő által megadott e-mail címre automatikusan megküldi. Amennyiben Megrendelő erre kifejezetten nem tart igényt, azt az elektronikus aláírás megtételekor a Szolgáltató részére jeleznie szükséges.
Szolgáltató az általa készített képalkotó vizsgálatok eredményét Megrendelő részére, Megrendelő kifejezett kérése esetén kizárólag a Szolgáltató által biztosított adathordozón (pendrive), külön térítési díj ellenében, a mindenkori aktuális árlistában meghatározottak szerint biztosítja; személyesen az előzetesen egyeztetett időpontban a rendelő recepcióján, vagy postai úton a recepcio@czinkoczky.hue-mail címen írásban történt igénybejelentést követően.
Szolgáltató az általa okozott károkért a polgári jog rá vonatkozó általános szabályai szerint köteles helytállni.
VIII. Egyéb rendelkezések
Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy a KT-t és minden egyéb, szolgáltatással kapcsolatos dokumentációt aláíró személy az eljáró Szolgáltatónál aláírásra jogosult személy.
Megrendelő a KT aláírásával elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte.
Jelen ÁSZF, a Páciens Karton, a Kezelési Terv együttesen tartalmazzák a Paciens és a Szolgáltató szerződéses megállapodásait.
Az ÁSZF-ben és a KT-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Ptk., valamint az egészségügyre, az egészségügyi, fogorvosi és járóbeteg szolgáltatásokra vonatkozó egyéb ágazati jogszabályok rendelkezései az irányadók.
Jelen ÁSZF-ből eredő bármilyen esetleges jogviták eldöntésére kizárólag a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes.
Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, amely elsősorban jogszabályváltozások, szakmai előírások, kódexek, a nemzetközi partnerek standardjainak változása esetén következik be.
Czinkóczky Implant Központ Kft. képviseletében:
Dr. Czinkóczky Béla ügyvezető
Czinkóczky Implant Központ Kft. Általános Szerződési Feltételek 2024. január 01-jétől visszavonásig